ویدومیت
ویدومیت پلتفرمی برای ارتباط ویدویی آسان است. شما با ویدومیت می‌توانید به راحتی وبینار، دوره‌های آنلاین و وب کنفرانس برگزار کنید.

چگونه یک وبینار برگزار کنیم؟

0

برگزاری وبینار یک ابزار بسیار خوب برای آموزش از راه دور و بازاریابی آنلاین است که برای برگزاری آنلاین جلسه‌های کاری هم کاربرد دارد. تمام مدرسان یا افرادیکه مهارتی دارند که به صورت اینترنتی قابل ارائه است، صاحبان کسب‌وکارهایی که به بازاریابی آنلاین علاقه دارند و افرادیکه دوست دارند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند، می‌توانند از وبینار استفاده کنند. در این مطلب ویدومیت به این سوال که چگونه یک وبینار برگزار کنیم پاسخ خواهیم داد و هر آنچه برای برگزاری یک کنفرانس آنلاین خوب لازم است بدانید به شما خواهیم آموخت، با ما همراه باشید.

 

وبینار چیست و به چه کار می‌آید؟

در مطلب وبینار چیست به زبان ساده به این سوال پاسخ دادیم، وبینار را می‌توان به صورت همزمان در اختیار مخاطب قرار داد یا با وقفه زمانی منتشر کرد. مخاطبان این سمینارهای آنلاین می‌تواند بسیار زیاد باشند و شرکت کننده‌ها می‌توانند صدا و تصویر برگزار کننده را با بهترین کیفیت روی انواع دیوایس‌هایی مثل کامپیوتر، لپ تاپ و تلفن همراه هوشمند مشاهده کنند.

شما برای برگزاری یک وبینار گزینه‌های مختلفی در اختیار دارید هم می‌توانید از سامانه‌های آنلاین برگزاری رویداد استفاده کنید یا شخصا نرم افزارها را خریداری کرده و برای ارائه جلسات آنلاین خود از آن استفاده کنید.

برگزارکننده وبینار باید زیرساخت‌های مختلفی مثل پهنای باند و سرعت مناسب اینترنت را در اختیار داشته باشد و سرعت آپلود اینترنت او هم بالا باشد.

در ایران سالانه چندین وبینار برگزار می‌شود و زیرساخت‌های اینترنت این امکان را برای برگزار کنندگان و شرکت کنندگان این رویدادها فراهم آورده که بتوانند در آن شرکت کرده و به تبادل اطلاعات بپردازند.

وبینار در سال‌های اخیر به ویژه بعد از همه گیری کرونا به یک جایگزین مناسب سمینار تبدیل شده و اگرچه خالی از ایراد نیست می‌تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی قابل توجهی ایجاد کند.

در سال‌های اخیر برای برگزاری نشست‌های خبری، مصاحبه‌های استخدامی، آموزش از راه دور، بازاریابی و افتتاح پروژه‌های عمرانی مناطق دور دست از این شیوه ارتباط استفاده شده است.

حتما بخوانید: وبینار مارکتینگ چیست؟

برگزاری وبینار رایگان چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین مزایای وبینار دستیابی به یک منبع درآمد جدید است و افراد به کمک ارائه محتواهای ارزشمند و برگزاری وبینارهای پولی می‌توانند به یک منبع درآمد پایدار دست یابند؛ در مقابل وبینارهای رایگانی هم برگزار می‌شود که برای برگزار کنندگان مزایای زیادی به همراه دارد.

کسب‌وکارها به کمک برگزاری وبینار رایگان می‌توانند جمع بزرگی از مشتریان احتمالی را گرد هم آورند و با معرفی محصولات و خدمات خود به آن‌ها، امکان فروش محصولات خود را بیشتر کنند. برای محصولاتی که مشتریان شناخت زیادی از آن ندارند یا نیازی در بازار برای خرید آن‌ها احساس نمی‌شود، می‌توان از وبینار رایگان برگزار کرد.

برگزاری وبینار برای برند سازی شخصی هم بسیار مناسب است، به ویژه متخصصان و مدرسان جوان و جویای نام از طریق وبینار رایگان می‌توانند مهارت و توانایی‌های خود را به دیگران معرفی کنند.

شرکت کنندگان در وبینار اگر اطلاعات مناسبی دریافت کنند و تخصص شما را تایید کنند، به احتمال زیاد حاضر خواهند بود برای شرکت در وبینارهای آتی شما هزینه پرداخت کنند یا حتی اجرای پروژه‌های خود را به شما بسپارند و با شما همکاری داشته باشند.

بسیاری از سمینارهای آنلاین هم در ظاهر برای معرفی محصول خاصی برگزار نمی‌شود، بلکه با ارائه محتوا سعی می‌کند به تعداد بیشتری از جامعه هدف دسترسی پیدا کرده و با ایجاد لید  (lead generation) در آینده از آن‌ها مشتری بسازد.

 

الزمات برگزاری یک وبینار کدام است؟

وبینار معمولا در یک بازه زمانی ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت برگزار می‌شود، در این مدت شما باید مطالب ارزشمند را در اختیار علاقه‌مندان و جامعه هدف واقعی قرار دهید، برای دستیابی به این هدف باید یک سری اصول و قواعد را بشناسید.

برگزار نکردن یک وبینار از اجرای یک وبینار بد بسیار بهتر است، متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد برگزاری وبینارهای بی‌کیفیت و نامناسب بسیاری بودیم که نه تنها دانش و تخصص برگزار کننده را زیر سوال برده، بلکه اعتبار برند را هم مخدوش کرده است.

آنچه در صفحه معرفی وبینار اعلام می‌کنید و وعده آن را می‌دهید، دقیقا در طول رویداد باید ارائه شود و انتظار مخاطب برآورده شود. برای اجرای یک وبینار ابزارهای مختلفی مثل پاورپوینت، به اشتراک گذاری صفحه مانیتور، نمایش اسلاید، فیلم و صدا در اختیار شما قرار می‌گیرد و مخاطب انتظار دارد شما از همه ابزارهای موجود استفاده بهینه ببرید و مطالب را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید، اگر از ابزارهای موجود درست استفاده نکنید و یک وبینار را با سخنرانی اشتباه بگیرید قطعا الزمانت برگزاری را رعایت نکرده‌اید و باید منتظر بازخوردهای منفی زیادی باشید. به زبان ساده نمی‌توانید جو بکارید و انتظار برداشت گندم داشته باشید. یک وبینار با کیفیت و پرمحتوا نتایج عالی برای شما دارد و یک وبینار ضعیف ممکن است دید مخاطب به شما را برای همیشه مخدوش کند.

 

مراحل برگزاری وبینار کدام است؟

این 6 قدم در برگزاری یک وبینار موفق به شما کمک می‌کنند.
این ۶ قدم در برگزاری یک وبینار موفق به شما کمک می‌کنند.

برگزاری یک وبینار حرفه‌ای شامل ۶ مرحله اصلی است

 

۱. زمانبندی مناسب

زمان برگزاری وبینار محدود است و شما باید بهترین استفاده را از آن بکنید، برای دستیابی به این هدف در گام نخست سرفصل‌های اصلی مورد نظر مخاطب را شناسایی کرده و پاسخ‌های مناسب هر یک را با یک زمانبندی مناسب در اختیار شرکت کنندگان قرار دهید.

 

۲. آماده سازی محتوا

بعد از زمانبندی و تعیین سرفصل‌ها وقت آن است که سناریوی خود را آماده کنید، مشخص کنید در هر سرفصل قرار است در مورد چه موضوعی صحبت کنید و آنچه می‌خواهید بگویید را مکتوب کنید. برای ارائه بهتر محتوا لازم است از ابزارهای موجود مثل پاورپوینت هم استفاده کنید.

 

۳. فراهم کردن شرایط فنی

بستر مناسب ارائه وبینار خود را انتخاب کنید، تمام امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد را بررسی کنید. همچنین ابزارهای مورد نیاز خود مثل میکروفن، وب کم، کامپیوتر و اینترنت را فراهم کنید و اطمینان حاصل کنید برای اجرای وبینار از کیفیت مناسب برخوردار هستند.

 

۴. کمک گرفتن از افراد متخصص و تست محتوا

شما به عنوان یک برگزار کننده قطعا همه امکانات و شرایط را به صورت یک‌جا در اختیار ندارید می‌توانید از متخصصان گرافیک، عکاس، نویسنده و… برای ارائه بهتر محتوا  کمک بگیرید. محتوای وبینار را در اختیار چند متخصص قرار دهید و از نظر آن‌ها استفاده کنید.

 

۵. برگزاری وبینار

راس زمان مقرر وبینار را برگزار کنید و سعی کنید طبق یک چک لیست که از قبل آماده کرده‌اید، تمام مطالب را ارائه کنید. فرصتی را برای پرسش و پاسخ در نظر بگیرید و راه‌های ارتباط با خودتان بعد از وبینار را در اختیار شرکت کنندگان قرار دهید.

 

۶. بررسی بازخوردها

میزان رضایت شرکت کننده‌های، لیدهای دریافتی و بازخوردهایی که ارائه می‌دهند را بدون جانب داری مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید نقاط ضعف خود را در سمینارهای آنلاین بعد برطرف کنید.

 

پیش از برگزاری وبینار چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشید؟

یکی از نکات اساسی قبل از برگزاریWebinar بازاریابی مناسب آن رویداد است. شما باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای مطلع کردن جامعه هدف خود از برگزاری این سمینار آنلاین و دعوت افراد برای شرکت در آن استفاده کنید.

برای دعوت افراد به شرکت در وبینار خود می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل لینکدین، توییتر، اینستاگرام، پینترست و هر شبکه اجتماعی دیگری که مخاطب شما حضور دارد استفاده کنید. اطلاعیه برگزاری رویداد را در صفحه شخصی خود منتشر کنید، از دوستان خود و سایر متخصصان در خواست کنید که این مطلب را باز نشر کرده و در مورد توانایی‌های شما صحبت کنند.

ارسال ایمیل دعوتنامه و پیامک هم گزینه دیگری است که می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر قبلا سمیناری برگزار کرده‌اید به شرکت کنندگان اطلاع دهید که رویداد جدیدی در حال برگزاری دارید.

روش‌های پیوستن به ویبنار، زمان برگزاری و راه‌های ارتباط با خودتان را در اختیار مخاطبان قرار دهید تا بتوانند در رویداد ثبت نام کنند. می‌توانید با ارائه تخفیف و برنامه‌های بازاریابی مختلف افراد را به شرکت در Webinar خود تشویق کنید.

برای افرادی که در رویداد شما ثبت نام می‌کنند ایمیل و پیامک تشکر بفرستید و سرفصل‌های وبینار را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

وبینار خود را در یک زمان مناسب برگزار کنید معمولا پس از ساعت‌های اداری، روزهای تعطیل و ساعت‌های بین ۸ تا۱۰ شب، بهترین زمان برای برگزاری یک سمینار آنلاین است.

صفحه فرود وبینار خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید و از عنوان مناسب استفاده کنید. حداقل ۲ هفته پیش از برگزاری تبلیغات را شروع کنید و برای جذب مخاطب بیشتر آزمون و خطا کنید.

پیش از برگزاری سمینار حداقل یک بار آن را برای خودتان اجرا کنید تا آمادگی لازم را داشته باشید.

 

هنگام برگزاری یک وبینار رعایت چه نکاتی ضروری است؟

وبینار امکان برقراری ارتباط دوسویه بین برگزار کننده و شرکت کنندگان را فراهم آورده است از این مزیت نهایت استفاده را ببرید. سعی کنید مخاطب را در ارائه محتوا شریک کنید، از آن‌ها سوال بپرسید و پاسخ سوال‌هایی که مطرح می‌شود را با صبر و آرامش بدهید. مدیریت زمان هنگام برگزاری یک وبینار بسیار مهم است شما باید قادر باشید ضمن توجه به مخاطب و مشارکت او تمام پلن خود را اجرا کنید.

اگر ادعایی مطرح می‌کنید یا به گزارشی استناد می‌کنید، لینک منابع خود را با شرکت کنندگان به اشتراک بگذارید. اگر فردی نظری مخالف را مطرح کرد، حتما دیدگاه خود را مطرح کنید و سعی کنید با آرامش پاسخ او را بدهید، چنانچه به هر دلیلی قانع نشد به او وعده بدهید در زمان دیگری پس از وبینار با او بحث را ادامه خواهید داد.

اشکالات فنی به هر شکل و دلیلی ممکن است بروز کند، شما باید به محتوای وبینار به حدی مسلط باشید که در صورت پخش نشدن پاورپوینت یا هر یک از فایل‌های کمکی به تنهایی موضوع را منتقل کنید.

هنگام برگزاری یک وبینار شما تصویر درستی از برند خودتان و آن طوری که مشتری شما را می‌بیند دریافت می‌کنید، شاید این تصویر با انتظارات شما متفاوت باشد، آمادگی مدیریت جلسه و همراه کردن مخاطب با خود را داشته باشید.

 

چرا آموزش برگزاری وبینار مهم است؟

ارائه وبینار یک تخصص است، صرف در اختیار داشتن یک محتوای ارزشمند و یک پلتفرم حرفه‌ای برگزاری وبینار، تضمینی برای موفقیت رویداد شما نیست؛ شما باید آموزش برگزاری وبینار را به صورت تخصصی دیده باشید و برای موفقیت خود برنامه مدونی داشته باشید.

دراینجا به چند نکته آموزشی که برای برگزاری وبینار مهم است اشاره می‌کنیم:

  • برای اینکه وقت کم نیاورید، به اندازه به سوالات پاسخ دهید و غرق ارائه نشوید تا زمان را از دست ندهید.
  • فایل‌هایی که قصد ارائه آن را دارید از قبل آماده کنید و با بررسی چند باره آن‌ها مطمئن شوید مشکلی ندارند.
  • فن سخنوری و ارائه مطلب را یاد بگیرید و سعی کنید از بکار بردن صدای یکنواخت و بدون نوسان پرهیز کنید.
  • از داستان‌سرایی کمک بگیرید و سعی کنید مطالب جالب و مرتبط با موضوع تعریف کنید تا مخاطب را به وجد آورده و توجه او را جلب کند.
  • چند دقیقه از وقت خود را به معرفی سامانه اختصاص دهید و به کاربران آموزش دهید در صورت داشتن سوال چه کاری باید انجام دهند یا چه زمانی می‌توانند نکاتی که مد نظرشان است را مطرح کنند.
  • مخاطب را زیر بار مطالب له نکنید، فرصتی برای استراحت در نظر بگیرید و اجازه دهید ذهن خود را مرتب کند.
  • برای برقرای نظم در رویداد از شرکت کنندگان کمک بگیرید و از کسی بخواهید زمان‌ها را اعلام کرده و سوالات را مدیریت کند.
  • تمرکز خود را روی این بگذارید که مخاطب پس از برگزاری سمینار چیزی یاد گرفته باشد، در غیر این صورت نتایج دلخواه خود را از برگزاری رویداد به دست نخواهید آورد.
  • زبان بدن را بشناسید و سعی کنید لحن و محتوای شما مطابقت داشته باشد.

بهترین سرویس برگزاری وبینار کدام است؟

موفقیت در برگزاری وبینار
برای موفقیت در وبینار، بهترین پلتفرم برگزاری وبینار را انتخاب کنید.

سامانه‌های خارجی موجود به دلیل شرایط تحریم‌ها یا ممنوعیت‌های داخلی در دسترس کاربران ایرانی نیستند، از این رو بهترین ابزار برای برگزاری یک Webinar خوب استفاده از سامانه‌های داخلی است که امکانات قابل قبولی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. سامانه‌ای را انتخاب کنید که هر آنچه نیاز دارید در اختیارتان قرار دهد.

در حال حاضر پلتفرم‌های مختلفی برای برگزاری وبینار وجود دارد که برخی به صورت رایگان در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و در مقابل، پلتفرم‌هایی با هزینه بسیار بالا هم مشغول فعالیت هستند.

پلتفرم‌های تخصصی که معمولا برای ارائه خدمات خود هزینه‌هایی را هم دریافت می‌کنند، امکاناتی مثل چت آنلاین شرکت کنندگان و مشارکت در بحث‌ها، تخته وایت برد، اشتراک گذاری مانیتور، نظر سنجی، آزمون آنلاین، ارائه گواهینامه پایان دوره، ضبط رویداد و پخش ویدیو را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

هرچه تعداد شرکت کنندگان وبینار افزایش پیدا می‌کنند، شما به امکانات بیشتری نیاز پیدا می‌کنید و بهتر است به جای پلتفرم‌های رایگان به سراغ سامانه‌های پولی که امکانات تخصصی‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند بروید.

تصویر و صدا مهم‌ترین جذابیت‌های وبینار هستند که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند هنگام انتخاب سرویس خود امکانات فنی و زیرساخت‌های آن‌ها در ارائه محتوا را بررسی کنید.

با افرادیکه قبلا وبینار برگزار کرده‌اند مشورت کنید و ببینید کدام سرویس بیشتر توانسته است رضایت آن‌ها را جلب کند. در نهایت تا یک سرویس را امتحان نکنید نمی‌توانید کیفیت آن را تایید نهایی کنید، به نظر می‌رسد برگزاری یک وبینار رایگان با ظرفیت محدود بهترین گزینه‌ای است که به شما کمک می‌کند کیفیت سرویس انتخابی خود را تست کنید.

 

یک وبینار حرفه‌ای و بی‌نقص چه مشخصاتی دارد؟

برگزاری یک سمینار حرفه‌ای دور از ذهن نیست و با بکار بردن اصول برگزاری یک رویداد می‌توانید انتظار داشته باشید سمینار شما از استانداردهای لازم برخوردار باشد، اما شاید برگزاری یک وبینار بی‌نقص کمی دور از ذهن باشد که دستیابی به آن مانند رسیدن به آرمان شهر انتزاعی و تخیلی به نظر برسد.

بعد از برگزاری یک وبینار حرفه‌ای و بی‌نقص بازخوردهای مثبتی که دریافت می‌کنید بسیار بیشتر از انتقادها است، باید به بخش عمده‌ای از اهدافی که برای برگزاری سمینار آنلاین تعریف کرده بودید دست پیدا کنید. به عنوان مثال اگر هدف اصلی خود را دریافت لید تعریف کرده باشید، باید به تعداد قابل توجهی لید دست پیدا کنید یا اگر هدف شما فروش بوده باید تعداد تماس‌های ورودی شما از سمینار قابل قبول باشد.

معمولا اگر وبینار به اندازه کافی خوب باشد، شرکت کننده‌ها پس از برگزاری درخواست می‌کنند ویدیو را دریافت کنند و برای در اختیار گرفتن آن پافشاری می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین ملاک‌های موفقیت یک وبینار استقبال مخاطب است، اگر عنوان و موضوع ارائه خود را به خوبی انتخاب کرده باشید مخاطب از آن استقبال می‌کند. کاربران باید تا انتهای وبینار شما را همراهی کنند و ریزش شدید مخاطب در طول وبینار نداشته باشید.

مشارکت شرکت کننده‌ها هم از گزینه‌های است که باید مد نظر داشته باشید، مخاطب راضی که به مطالب توجه می‌کند سوالاتی را مطرح می‌کند و در بحث‌ها مشارکت می‌کند.

شرکت کنندگان وبینار بخشی از بازخوردهای خود را در شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و لینکدین مطرح می‌کنند با انتخاب یک هشتگ مناسب و کاربردی می‌توانید بازخوردها را پیگیری کنید و به نقاط قوت و ضعف سمینار آنلاینی که برگزار کرده‌اید، پی ببرید.

 

هزینه برگزاری وبینار چطور محاسبه می‌شود؟

بحث هزینه وبینار را از دو منظر می‌توان مورد بررسی قرار داد، بخش نخست مربوط به هزینه‌هایی است که سامانه‌های برگزاری وبینار دریافت می‌کنند. این هزینه‌ها معمولا بر اساس تعداد شرکت کننده محاسبه می‌شود چراکه شرکت کننده بیشتر به معنای پهنای باند مورد نیاز بیشتر است.

این هزینه‌ها بسیار متغییر هستند، در حال حاضر بسیاری از سامانه‌های رایگان هم مشغول فعالیت هستند که امکانات آن‌ها برای برگزاری سمینارهای کوچک خوب است.

پلتفرم‌های تخصصی معمولا برای برگزاری سمینار رایگان هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، اما برای سمینارهای پولی بسته به نوع پلتفرم و قراردادهای داخلی خود هزینه‌ای دریافت می‌کنند.

بخش دوم بحث هزینه مربوط به هزینه‌ای است که برای شرکت در سمینار دریافت می‌کنید، بسته به سطح ارائه دهنده، موضوع وبینار و مباحثی که مطرح می‌شود، هزینه برگزاری وبینار متغییر است. بهترین راهکار تعیین هزینه‌ها، مقایسه رویدادهای مشابه و هزینه‌هایی است که دریافت می‌کنند.

معمولا پلتفرم‌های تخصصی ارائه دهنده وبینار در این خصوص به برگزار کنندگان وبینار مشاوره می‌دهند و به آن‌ها در قیمت گذاری بهتر کمک می‌کنند. هدف شما از برگزاری وبینار در قیمت گذاری بسیار تاثیر گذار است، اگر به دنبال بازاریابی و افزایش آگاهی از برند هستید شاید برگزاری یک وبینار رایگان گزینه بهتری باشد. اگر برای برگزاری وبینار از تجهیزات و ابزار خاصی استفاده کرده‌اید لازم است هزینه بیشتری هم دریافت کنید.

همچنین اگر برگزاری وبینار شما با کمک یک تیم امکان پذیر شده، پس به تناسب هزینه برگزاری، از شرکت کنندگان هم مبلغ بیشتری دریافت می‌کنید.

 

ویدومیت چه خدماتی در زمینه برگزاری وبینار ارائه می‌کند؟

ویدومیت سامانه‌ای است که یک صفحه فرود اختصاصی و کاملا حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد تا وبینار خود را معرفی کرده و برای آن بازاریابی کنید. امکان پرداخت آنلاین برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده و شما به عنوان یک متخصص یا فردی که مطلبی برای ارائه دارد به راحتی می‌توانید برای هر تعداد از شرکت کننده که مد نظرتان باشد وبینار برگزار کنید.

در این سامانه امکان برگزاری نظر سنجی، چت همزمان، اشتراک گذاری صفحه مانیتور، ارسال پیامک و ایمیل، بازاریابی وبینارها و امکانات متنوع دیگری برای برگزار کننده سمینار آنلاین در نظر گرفته شده است.

شما با کمک تخته وایت برد می‌توانید در طول وبینار نکات مد نظر خود را به شرکت کنندگان منتقل کنید و حتی جلسه طوفان فکر برگزارکنید.

با برگزاری هوشمند وبینار در ویدومیت می‌توانید مخاطب خود را به مشتری تبدیل کرده و کالا و محصولات خود را تبلیغ کنید. سیستم گزارش دهی این سامانه بسیار دقیق است و به کمک آن می‌توانید یک پایگاه داده غنی برای خود ایجاد کنید.

در دنیای ارتباطات یافتن کانال‌های ارتباطی جدید به فروش بیشتر کمک می‌کند، ویدومیت سامانه‌ای است که می‌تواند ارتباط شما با مشتریان سراسر کشور را تسهیل کرده و درهای تازه‌ای برای فروش بیشتر به روی شما باز کند.

این سامانه برای برگزاری دوره‌های آنلاین هم برنامه‌های ویژه‌ای دارد و به عنوان یک مدرس می‌توانید برای برگزاری هرچه بهتر دوره‌های خود روی آن حساب کنید.

اگر تجربه برگزاری وبینار دارید می‌توانید نظرات و دیدگاه‌های خود را در این خصوص از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید، نظرات و پیشنهادات شما به برگزاری وبینارهای با کیفیت‌تر کمک می‌کند.


از این مطلب خوشتان آمد؟ به آن چه امتیازی می‌دهید؟ 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (کسی هنوز رای نداده!)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.