چطور از وبینار برای فروش استفاده کنیم؟
برگزاری وبینار به عنوان یک راهکار جدید یادگیری چند سالی است که جای خود را در کشور پیدا کرده و هر روز بر طرفداران آن افزوده میشود. این روزها بسیاری از طریق برگزاری وبینار، درآمدهای خوبی کسب میکنند به طوریکه وبنیار فروش و وبینار فروش اینترنتی برای آنها به یک راهکار کسب درآمد بیشتر تبدیل شده است. کسبوکارها میتوانند از این ابزار برای برقراری ارتباط هدفمند با مشتری و دستیابی به اهداف بازاریابی خود استفاده کنند. اگر شما هم دوست دارید از طریق برگزاری وبینار به فروش بیشتر دست پیدا کنید مطالعه این مطلب ویدومیت برای شما سودمند است.
فهرست
وبینار چیست؟
بیشتر کاربران اینترنت طی سالهای اخیر حداقل یک بار نام وبینار را شنیدهاند و جمع بزرگی از آنها حداقل در یک وبینار شرکت کردهاند. Webinar یک پدیده نسبتا جدید است که از محیط اینترنت برای برگزاری کنفرانس از راه دور استفاده میکند. در واقع سمینار آنلاینی است که کاربران از طریق آن میتوانند اطلاعات مفیدی را کسب کرده و به تبادل نظر بپردازند.
امکار برقراری ارتباط دوسویه بین برگزار کننده و شرکت کنندگان در این سیستم فراهم شده و افراد میتوانند صدا و تصویر برگزار کننده را با کیفیت بالا دریافت میکنند. اگر میخواهید همه چیز را درباره وبینار بدانید خوب است مطلب وبینار چیست را مطالعه کنید. برگزاری وبینار از نظر ماهیت و اهداف با کنفرانسهای حضوری دارای وجوه مشترک و تفاوتهایی است، اما به طور کلی میتوان گفت برگزاری وبینار بسیار سادهتر از کنفرانس است و به کمک آن میتوان به تعداد بیشتری از مخاطبان در سراسر جهان دسترسی پیدا کرد.
بیشتر بخوانید: فواید برگزاری وبینار چیست؟
ایجاد وبینار رایگان چطور امکان پذیر است؟
برای برگزاری یک وبینار راهکارهای مختلفی وجود دارد، امروزه نرم افزار وبینار مختلفی برای برگزاری کنفرانس آنلاین طراحی شده که به ارائه خدمات متنوع در این زمینه میپردازند. این تنوع شیوههای ارائه، انتخاب پلتفرم مناسب و راه برقراری ارتباط موثر با مخاطب را دشوار کرده است، برای موفقیت در این مسیر لازم است وقت بگذارید و کمی مطالعه کنید.
سرویسهای برگزاری وبینار متنوعی با امکانات مختلف در کشور فعال هستند که بسته به نیاز خود و تعداد شرکت کنندگان میتوانید از آنها استفاده کنید.
خوبی سرویسهای داخلی این است که با اینترنت داخلی همخوانی خوبی دارند و حتی از وبینارهایی با تعداد بالای شرکت کنندگان به خوبی پشتیبانی میکنند.
اگر قصد دارید وبینار را روی سایت خود برگزار کنید میتوانید از نرم افزارها یا پلاگینهایی که به صورت اختصاصی در این زمینه طراحی شدهاند استفاده کنید، البته نصب و راه اندازی آنها به بودجه بیشتر و کمی تخصص فنی نیاز دارد.
پلتفرمهای داخلی اغلب بر بستر وب مستقر هستند و استفاده از آنها بسیار راحت است به طوریکه بدون نیاز به نرم افزار خاصی میتوانید صفحه اختصاصی وبینار خود را طراحی و شخصی سازی کنید. در نهایت پس از تبلیغات و جذب بیشترین جامعه مخاطبان در زمان مقرر میتوانید وبینار خود را بدون دردسر و با کمترین امکانات سخت افزاری با کیفیت مطلوب برگزار کنید.
راههای کسب درآمد از طریق وبینار کدام است؟
یکی از راههای کسب درآمد از طریق وبینار برگزاری نشستهای تخصصی و ارائه نکات آموزشی است، این وبینارها معمولا پولی هستند و برگزار کنندگان از این طریق یک منبع کسب درآمد ثابت به دست میآورند. برگزار کننده همچنین از طریق فروش ویدئو وبینار هم میتواند به یک منبع کسب درآمد داشته باشد.
از سوی دیگر کسبوکارها و صاحبان مشاغل هم از طریق برگزاری وبینار میتوانند اهداف بازاریابی خود را محقق کرده و درآمد خود را افزایش دهند.
برگزاری وبینار یک راهکار خیلی خوب برای برند سازی است و از آن میتوانید به عنوان یک ابزار بازاریابی و فروش بهره ببرید.
هدف از برگزاری این نوع وبینارها کسب درآمد از طریق دریافت هزینه برگزاری نیست، به همین دلیل این کنفرانسهای آنلاین خیلی وقتها به صورت رایگان برگزار میشوند.
شما میتوانید از طریق برگزاری وبینار جلسههای پرسش و پاسخ ایجاد کنید و از این طریق اعتماد مخاطبان به برند خود را بیشتر کنید.
اگر موفق شوید اعتماد مخاطب را جلب کنید احتمال اینکه به مشتری محصولات شما تبدیل شود بسیار زیاد است و اگر محصول خوبی دارید که رضایت مشتری را جلب میکند در آینده نزدیک شرکت کنندگان وبینار به تبلیغ و معرفی شما به دیگران میپردازند و از این طریق میتوانید درآمد خود را افزایش دهید.
یکی از راههای کسب درآمد از طریق برگزاری وبینار که کمتر به آن توجه میشود امکان بازخورد گیری از مشتری است. شما میتوانید از شرکت کنندگان در وبینار بخواهید نظرات خود را در مورد خدمات و محصولات شما مطرح کنند.
گاهی از میان صحبتهای این افراد به نکاتی در مورد محصولات خود پی میبرید که میتواند درآمد شما را چند برابر کند. گاهی با یک تغییر کوچک در محصول و شیوه ارائه آن میتوان فروش را چند برابر کرد، بازخورد مشتریان دید تازهای به شما میدهد و کمک میکند کیفیت خدمات خود را ارتقا دهید.
بیشتر بخوانید: چگونه وبینار رایگان ایجاد کنیم؟
کاربرد وبینار برای کسبوکارها کدام است؟
به کمک برگزاری یک وبینار میتوانید با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید. هر روز میزان اثرگذاری تبلیغات کاهش پیدا میکند و مردم اعتماد خود به تبلیغات مستقیم را از دست میدهند.
وبینار یک راهکار نسبتا جدید است که به کمک آن میتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و روی آنها اثر بگذارید. خوبی وبینار این است که موضوعات آن تخصصی است و به همین دلیل افرادی در آن شرکت میکنند که به کسبوکار شما علاقه دارند یا اینکه میخواهند از خدماتی مشابه شما استفاده کنند. به این ترتیب بدون اتلاف وقت میتوانید به صورت مستقیم با مشتریان احتمالی بعدی خود ارتباط برقرار کنید.
دیگر استفادهای که از وبینار برای رونق کسبوکار خود میتوانید بکنید ارائه جدیدترین محصولات و خدمات شما است. هرگاه محصول تازهای به بازار ارائه میکنید باید بتوانید از طریق راهکارهای گوناگون آن را به بازار معرفی کنید.
وبینار یک راهکار مدرن است که از طریق آن میتوانید محصول خود را رونمایی کنید و اطلاعات کاملی در مورد مشخصات آن ارائه کنید. قطعا این کار به کسب درآمد بیشتر از محصولات شما کمک میکند.
کاربرد دیگر برگزای وبینار برای کسبوکارها دسترسی به سرنخ (لید) جدید است. هر کسب و کاری علاوه بر حفظ مشتریان خود موظف است از هر طریقی که ممکن است مشتریان تازه جذب کند، برگزاری وبینار یکی از این راهکارها است.
شما از طریق برگزاری وبینار میتوانید با افرادیکه به محصولات شما علاقه دارند یک ارتباط را آغاز کنید و سپس با برنامه ریزی دقیق این افراد را به مشتری تبدیل کنید.
در نهایت با برگزاری یک وبینار خوب میتوانید خود را به عنوان یک متخصص توانمند در حوزه کاری خود مطرح کنید، به این ترتیب افراد هر وقت بخواهند محصولی مشابه آنچه شما ارائه میکنید بخرند قطعا شما گزینه نخست آنها خواهید بود.
از طریق برگزاری وبینار میتوانید مخاطبان خود را به سایت و شبکههای اجتماعی خود دعوت کنید و از این طریق آنها را به خرید محصولات خود ترغیب کنید.
یشتر بخوانید: راهنمای مقدماتی برگزاری دورههای آموزش آنلاین
وبینار مارکتینگ چیست؟
این اصطلاح برای بازاریابی از طریق وبینار بکار برده میشود و یکی از راهکارهای افزایش فروش است. شما تمام روشهایی که برای فروش حضوری محصولات خود بکار میبرید را از طریق برگزاری وبینار به صورت آنلاین و در محیط وب هم میتوانید پیاده سازی کنید. خوبی استفاده از وبینار مارکتینگ این است که به کمک آن میتوانید مرزهای جغرافیایی را پشت سر بگذارید و بدون اینکه از دفتر خود خارج شوید به بازارهای جدید دسترسی داشته باشید.
بسیاری متاسفانه وقتی صحبت از مارکتینگ میشود یاد تبلیغ میافتند اما برگزاری وبینار به منظور انجام تبلیغات مستقیم نیست و شرکت کنندگان در صورتیکه زیر بمباران پیامهای تبلیغاتی و معرفی محصول شما قرار بگیرند احتمالا وبینار را با دلخوری ترک کرده و تصویر بدی از شما در ذهن آنها شکل میگیرد. بنابراین هنگام برگزاری وبینار با اهداف مارکتینگی باید دقت کنید که مطالب مفید و اثرگذاری ارائه کنید و در طول کنفرانس آنلاین این حس را به شرکت کنندگان القا کنید که چیزی به دانستههای آنها افزوده شده و وقت آنها با دیدن تبلیغات یک برند تلف نشده است.
شما در طول برگزاری وبینار باید کاری کنید که کنجکاوی شرکت کنندگان نسبت به برند و محصولات شما تحریک شود و بعد از وبینار سعی کنند شناخت بیشتری از شما داشته باشند.
این یک راهکار بازاریابی غیر مستقیم است که بدون فشار وارد آوردن به مشتری او را ترغیب میکند تا خودش در مورد شما اطلاعات کسب کند.
نباید بعد از وبینار شرکت کنندگان را رها کنید بلکه باید با ارائه اطلاعات مفید به آنها ارتباط خود را حفظ کنید و سعی کنید از آنها مشتری وفادار بسازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید مطلب وبینار مارکتینگ چیست را مطالعه کنید.
ویدومیت چه خدماتی را در خصوص برگزاری وبینار ارائه میکند؟
ویدومیت یک پلتفرم اختصاصی برگزاری وبینار، ویدئو کنفرانس و دورههای آموزشی آنلاین است که امکانات تخصصی مورد نیاز شما در این خصوص را در بستر وب فراهم آورده است.
این سامانه برای بازاریابی شما هم برنامه ویژهای دارد و از طریق ویدومیت میتوانید برای شرکت کنندگان ایمیل و پیامک ارسال کنید. همچنین میتوانید به کمک ویدومیت کسبوکار خودتان را بدون هیچ محدودیتی آنلاین کنید. سرورهای این سامانه ابری هستند و به همین دلیل میتوانند از هر تعداد شرکت کننده به خوبی استقبال کنند.
اگر قصد برگزاری وبینار و فروش بیشتر از این طریق را دارید پیشنهاد میکنیم همین الان در ویدومیت ثبت نام کنید و نخستین وبینار رایگان خود را به سادهترین شکل ممکن برگزار کنید.
این مطالب را هم بخوانید:
شاخص های برگزاری یک وبینار موفق کدامند؟