ویدومیت
ویدومیت پلتفرمی برای ارتباط ویدویی آسان است. شما با ویدومیت می‌توانید به راحتی وبینار، دوره‌های آنلاین و وب کنفرانس برگزار کنید.

وبینار چیست؟

1

وبینار یک رویداد آنلاین است که برگزار کننده آن یک فرد یا سازمان است و شرکت کننده‌ها از طریق کامپیوتر و اینترنت در آن شرکت می‌کنند. با مطرح شدن بحث لزوم فاصله گذاری اجتماعی تعداد افرادیکه به وبینار جذب شدند و دوست دارند بیشتر در مورد آن بدانند هر روز بیشتر می‌شود. وبینار یکی از قدرتمند‌ترین ابزارهایی است که کسب‌وکارها از طریق آن می‌توانند برنامه‌های تبلیغاتی و آموزشی خودشان را پیش ببرند.

وبینار تریبونی است که در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرد تا به کمک آن بتوانند با به اشتراک گذاشتن محتواهای مختلف ضمن افزایش آگاهی از برند اهداف بازاریابی، استراتژی محتوا و روابط عمومی خود را به بهترین شکل ممکن دنبال کنند.

اگر می‌خواهید همه چیز را در مورد وبینار بدانید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا آخر مطالعه کنید.

 

وبینار چیست و از کجا آمد؟

وبینار (Webinar) یک کلمه ترکیبی است که دو عبارت Web و Seminar را درون خود دارد. به عبارت ساده‌تر سمیناری که بر بستر اینترنت برگزار می‌شود وبینار نامیده می‌شود. وبینار معمولا با به اشتراک گذاری صوت و تصویر شکل می‌گیرد و از طریق یک سامانه  تخصصی برگزاری سمینار یا یک مرورگر اینترنتی به اشتراک گذاشته می‌شود. بخش صوتی وبینار معمولا از طریق بلندگوهای رایانه مخاطبان یا تلفن انجام می‌شود. به این ترتیب شرکت‌ها و سازمان‌ها ی برگزار کننده می‌توانند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

شرکت کننده‌های وبینار می‌توانند از طریق هدایتگر سمینار یا همان شخصی که برگزاری رویداد را  برعهده دارد سوال‌های خود را به صورت زنده از طریق یک پیام رسان (چت باکس) یا ایمیل بپرسند و در لحظه جواب‌های خود را دریافت کنند.

وبینار ممکن است به شکل یک کلاس آموزشی برگزار شود یا یک رویداد با چند سخنرانی تخصصی مجزا باشد. شرکت کننده‌ها هم می‌توانند با حضور در این رویداد فرصت یادگیری مطالب جدید را برای خود فراهم کنند.

به عبارت ساده‌تر برگزار کننده‌ها و شرکت‌ کننده‌های رویداد آنلاین در یک روز و ساعت مشخص در محیط برگزاری وبینار دور هم جمع می‌شوند و بحث‌های مختلف مطرح شده در سمینار را به اشتراک می‌گذارند. اگر در طول برگزاری جلسه سوالی برای هر کدام از شرکت کننده‌ها پیش بیاید در بخش چت آنلاین آن را مطرح می‌کند و برگزار کننده‌های سمینار به آن پاسخ می‌دهند.

 

وبینار به چه کار می‌آید و چرا در مدت کوتاهی محبوبیت جهانی پیدا کرده است؟

رویدادها گروهی از افراد با هدف مشترک را دور هم جمع می‌کنند و برگزار کننده سعی می‌کند در این جمع‌های برنامه ریزی شده  ضمن دادن اطلاعات، آگاهی و دانش به دیگران، آن‌ها را با خود هم‌فکر و هم‌مسیر کند.

گاهی رویدادهای آنلاین اهداف آموزشی خاصی را دنبال می‌کنند، بسیاری از دوره‌های آنلاین این روزها به صورت وبینارهای یک یا چند ساعته برگزار می‌شوند. تصورش را بکنید، قبلا برای شرکت در دوره یک استاد برجسته یا آگاه شدن از جدیدترین دستاوردهای علمی مجبور بودید در کلاس‌ها یا رویدادهای مختلف حاضر شوید. دسترسی به استادها یا شرکت در رویدادها مخصوصا آن‌هایی که در شهرهای دیگر برگزار می‌شوند بسیار سخت است و گاهی با وجود تمام علاقه‌ای که دارید محدودیت مکانی و زمانی مانع حضور شما می‌شود. وبینار تمام این محدودیت‌ها را از بین برده و باعث می‌شود افراد به راحتی با کمک بستر وب در کلاس بهترین استادهای جهان حاضر شوند یا در رویدادهای مهم بین المللی شرکت کنند.

این روزها خیلی از رویدادهای حضوری هم بخش آنلاین دارند و این امکان برای علاقه‌مندان فراهم شده تا به صورت آنلاین در جریان هر آنچه در وبینار می‌گذرد قرار بگیرند.

برگزار کننده‌های وبینار چه هدف‌هایی را دنبال می‌کنند؟

هدف از برگزاری وبینار
وبینار برای انتقال دانش، اطلاعات، ارتباباط بهتر و تبلیغات برگزار می‌شود.

وبینارهای آموزشی معمولا با هدف انتقال دانش برگزار می‎شود و می‌تواند رایگان یا پولی باشد. اما شرکت‌ها و سازمان‌ها در برگزاری رویداد هدف‌های خاصی را دنبال می‌کنند.

شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند با برگزاری یک وبینار رایگان با موضوعی جذاب عده زیادی را در جریان آخرین دستاوردهای شرکت خودشان قرار دهند و آن‌ها را به خرید ابزار و محصولات خودشان تشویق کنند.

شرکت کننده‌ها از خانه یا محل کار خود می‌توانند در یک وبینار شرکت کنند و ضمن دریافت اطلاعات مورد نیاز خود نسبت به خرید یک محصول یا خدمت تصمیم گیری کنند.

برگزاری یک رویداد جذاب و خلاقانه کمک می‌کند اخبار و اطلاعات شما در خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های تخصصی مرتبط منتشر شود و حتی افرادی هم که امکان حضور در وبینار را نداشتند در جریان محتوای رویداد قرار بگیرند و با کسب‌وکارهای برگزار کننده و خدماتی که ارائه می‌کنند بیشتر آشنا شوند. برندسازی و بیشتر شناخته شدن‌ نام تجاری‌ یکی از مهم‌ترین هدف‌های برگزاری وبینار از سوی کسب‌وکارهای مختلف است.

 

چند نوع وبینار وجود دارد و هر کدام چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟

وبینار را می‌توان به دو صورت وبینار آموزشی و وبینار بازاریابی برگزار کرد.

 

۱. وبینار آموزشی

به عنوان یک مدرس می‌توانید به مخاطبان بسیاری در سراسر جهان اطلاع رسانی کنید و آن‌ها مجبور نیستند وقت و هزینه خود را برای سفر به محل اقامت شما صرف کنند. شرکت کننده‌ها از هر جایی از جهان می‌توانند وارد وبینار شوند.

همچنین می‌توانید در هزینه‌های مربوط به اجاره محل، غذا و سایر هزینه‌ها  صرفه جویی کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا هزینه‌های کمتری را برای برگزاری رویداد دریافت کنید و در نتیجه شرکت کننده‌های رویداد بیشتر می‌شوند.

برخی از مشاغل از امکانات وبینار برای آموزش و افزایش آگاهی کارمندان خود استفاده می‌کنند. در دنیای پر شتاب امروز، تنها کسانی که در جریان جدیدترین اخبار و اطلاعات حوزه کاری خودشان باشند می‌توانند موفق شوند، وبینار امکان تحقق این اهداف را بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش آنلاین چیست؟

۲. وبینار با هدف بازاریابی

برگزاری وبینار با هدف بازاریابی می‌تواند سود زیادی برای شرکت‌ها داشته باشد.

یک وبینار توجه همه را به محصولات و خدامات شما جلب می‌کند، یک محتوای تصویری به طور متوسط دو برابر سایر محتواها مخاطب را جذب می‌کند.

وبینارها به کمک کسب‌وکارها می‌آیند تا رابطه شخصی‌تر و طولانی‌تری را با مشتریان خود برقرار کنند. وقتی شرح می‌دهید محصولات چطور کار می‌کنند و به سوالات مشتری‌ها پاسخ می‌دهید به مخاطب این پیام را منتقل می‌کنید که برای آن‌ها اهمیت قائل هستید.

 

مخاطبان وبینار چه کسانی هستند و چطور آن‌ها را از برگزاری رویداد مطلع کنیم؟

هر شخصی که به اینترنت دسترسی داشته باشد و برای افزایش دانش و آگاهی خود وقت بگذارد، می‌تواند مخاطب وبینار باشد. نکته مهمی که برگزار کننده‌های وبینار باید در نظر بگیرند، انتخاب یک موضوع جذاب و برنامه ریزی شده برای برگزاری رویداد است.

تعداد افرادی که در وبینارها  شرکت می‌کنند پیوسته در حال افزایش  است و جذابیت و آموزشی بودن رویدادها باعث می‌شود، هر روز افراد بیشتری به استفاده از بسترهای صوتی، ویدئویی و تصویری برگزار کننده وبینار جذب شوند.

برای جذب حداکثری شرکت کنندگان لازم است بعد از انتخاب موضوع ، تامین محتوای وبینار و آماده سازی بسترهای برگزاری رویداد باید با روش‌های مختلفی مثل ارسال دعوت نامه، تبلیغات و اطلاع رسانی در شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مندان را به شرکت در وبینار دعوت کنید.

 

۱. انتخاب زمان مناسب برگزاری وبینار

برای برگزاری رویداد لازم است  چند روز پیش از برگزاری رویداد در سامانه برگزاری رویداد ثبت نام کنید و فرم‌های مربوط به ثبت نام را پرکنید. به زمانی که برای برگزاری رویداد انتخاب می‌کنید، دقت داشته باشید تا با رویدادهای مشابه همزمان نشود، همچنین فرصت کافی برای تبلیغ برگزاری رویداد خود را در نظر بگیرید. برگزاری وبینار در روزهای کاری و زمانی که افراد به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند گزینه مناسبی است.

 

۲. طراحی پوستر، پست شبکه‌های اجتماعی و متن‌های ترغیباتی

یک پوستر جذاب حاوی اطلاعات برگزاری وبینار تهیه کنید، اگر به شخصی دسترسی دارید که یک پوستر حرفه‌ای برای شما طراحی کند، می‌تواند به جذب مخاطب شما کمک کند. همچنین با متن‌های جذاب و ترغیباتی که هدف از برگزاری رویداد آنلاین را به خوبی شرح دهد و آنچه مخاطب از شرکت در وبینار را بدست می‌آورد خاطر نشان کند، نیاز دارید. در نهایت باید برای شبکه‌های اجتماعی مختلفی که چه به صورت شخصی و چه سازمانی در آن حضور دارید محتوای مناسبی را تولید کنید و در زمان لازم منتشر کنید.

 

۳. طراحی صفحه فرود وبینار

محتوای کامل و جامعی را آماده کنید که به خوبی سرفصل‌های رویداد آنلاین را شرح دهد و همچنین مخاطب را برای شرکت در آن رویداد قانع کند.

در این محتوا باید به مخاطب اطلاع دهید که با شرکت در این رویداد چه اطلاعاتی به دست می‌آورد و پس از پایان رویداد چه انتظاری باید داشته باشد.

قطعا زمان برگزاری رویداد، سخنرانان، موضوع سخنرانی و مدت زمان هر سخنرانی هم باید به اطلاع علاقه‌مندان رسانده شود.

 

۴. قیمت گذاری رویداد

بسیاری از کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند رویدادهای خود را به صورت رایگان برگزار کنند تا افراد بیشتری فرصت شرکت در آن را داشته باشند اما رویدادهای آموزشی معمولا قیمت گذاری می‌شوند.

برخی از شرکت‌ها در استراتژی تولید محتوای خود تصمیم می‌گیرند وبینارهای خود را به صورت پولی برگزار کنند تا مخاطبان خاص جامعه هدف را جذب کنند یا اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارند ارزشمند بوده و قابل فروش هستند، برای شرکت در این رویدادها هم باید قیمتی مشخص شود.

قیمت باید عادلانه باشد و با توجه به محتوای سمینار تعیین شده باشد، اگر محتوای ارائه شده در سمینار با انتظار مخاطب مطابقت نداشته باشد قطعا از شرکت در آن پشیمان می‌شود و اعتماد خود را به رویداد‌های آینده‌ای که شما برگزار می‌کنید از دست خواهد داد. قیمت گذاری صحیح بسیار مهم است و باید با دقت خاصی انجام شود.

سامانه‌های برگزاری وبینار چه ابزارهایی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند؟

هدف شما باید تعامل بهتر با مخاطبانتان باشد.
هدف شما باید تعامل بهتر با مخاطبانتان باشد.

سامانه‌های مطرح جهانی که سمینار برگزار می‌کنند، خدمات مختلفی را در اختیار برگزار کنندگان و شرکت کننده‌های وبینار قرار می‌دهند. این امکانات در حال افزایش هستند و هر روز قابلیت‌های جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

هر امکاناتی که در یک رویداد سنتی در اختیار برگزار کننده و شرکت کننده قرار می‌گیرد، هنگام برگزاری وبینار در یک فضای آنلاین در اختیار شما قرار می‌گیرد. در یک سمینار سنتی شما فقط یک بار می‌توانستید سخنرانی‌ها را بشنوید و در جریان نظرات کارشناسان قرار بگیرید، اما محتوای وبینار را هر چند بار که بخواهید می‌توانید بشنوید و از آن استفاده کنید.

ابزارهای تعاملی در کنار محتوای بسیار خوب، یکی از مهم‌ترین ابزارهایی هستند که شما در زمان برگزاری یک وبینار باید به آن توجه کنید. منظور از ابزارهای تعاملی ابزارهایی است که باعث درگیر شدن مخاطب با محتوای در حال ارائه می‌شود و در جذب و یادگیری بسیار تاثیر دارند. شما باید بتوانید روی مخاطب خود به بهترین شکل ممکن اثر بگذارید و مخاطب خود را به سمت هدف نهایی سوق دهید. ابزارهای تعاملی به طور عمومی شامل چت‌ گروهی، نظرسنجی، تخته وایت‌برد دیجیتالی، اشتراک اسلاید، فایل و ویدیو می‌شوند.

 

۱. اشتراک گذاری فایل‌های ارائه

برگزار کننده می‌تواند فایل ارائه را با شرکت کنندگان به اشتراک بگذارد، تصاویر، جدول‌ها و اطلاعاتی که برای انتقال مفهوم نیاز دارد را برای مخاطب ارسال کند و بازخورد بگیرد.

همانطور که می‌بینید تمام امکاناتی که برای برگزاری یک رویداد سنتی مورد نیاز است، موقع برگزاری وبینار در اختیار شرکت کنندگان و برگزار کننده‌های رویداد قرار می‌گیرد. با این تفاوت که هزینه‌های پذیرایی، حمل و نقل و اجاره سالن برگزاری حذف می‌شود. به این ترتیب برگزار کننده می‌تواند هزینه کمتری برای شرکت در رویداد دریافت کند و افراد بیشتری شانس حضور در یک رویداد را پیدا می‌کنند.

 

۲. گپ (چت) و ضبط صدا

در فضای چت آنلاین همزمان با برگزاری وبینار شرکت کننده به راحتی می‌تواند سوالات خود را مطرح و پاسخ‌ها را در لحظه دریافت کند. این تعامل همزمان با سخنران باعث می‌شود در مورد موضوع وبینار ابهامی در ذهن باقی نماند.

اگر در زمان برگزاری وبینار مشکلی پیش بیاید که شرکت کننده نتواند به صورت همزمان در رویداد شرکت کند یا تمایل داشته باشد محتوای سمینار را پس از برگزاری دوباره مشاهده کند، تمام رویداد ضبط می‌شود و در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.

 

۳. تخته سفید و اشتراک گذاری دسکتاپ

تخته سفید، تخته سیاه یا وایت برد هر اسمی می‌خواهید می‌توانید روی آن بگذارید. در فضای آنلاین دقیقا یک تخته در اختیار برگزار کننده قرار می‌گیرد تا بتواند نکات اساسی و هایلایت‌هایی که دوست دارد شرکت کنندگان توجه بیشتری به آن داشته باشند را یادداشت کند. برگزار کننده به سادگی می‌تواند دستکتاپ خود را با شرکت کننده‌ها به اشتراک بگذارد تا بتوانند عملیاتی را که روی کامپیوتر خود انجام می‌دهد، ببینند.

 

۴. نظرسنجی‌

گاهی موقع برگزاری سمینار لازم است نظر شرکت کننده‌ها در مورد موضوعی گرفته شود یا اینکه سخنران می‌خواهد ببیند چند نفر در بحث مشارکت می‌کنند و اطلاعاتی که منتقل کرده توسط مخاطب به درستی دریافت شده باشد. پلتفرم‌های برگزارکننده وبینار این امکان را در اختیار برگزار کننده قرار می‌دهند تا تعامل دو طرفه با شرکت کننده‌ها داشته باشد و نظر آن‌ها را بپرسد.

 

لازمه برگزاری یک وبینار خوب چه چیزهایی است؟

محتوا مهم‌ترین عنصر برگزاری یک وبینار موفق است. استفاده درست و موثر از سامانه‌های برگزاری سمینار زمانی مفید است که حرفی برای گفتن داشته باشید و آن را به بهترین شکل به مخاطب منتقل کنید.

انتخاب هوشمندانه موضوع وبینار نکته دیگری است که باید در نظر بگیرید. اگر مخاطب خود را به خوبی بشناسید می‌توانید تشخیص دهید که به چه موضوعاتی علاقه دارد و برای چه عناوینی آموزشی‌ای حاضر است هزینه پرداخت کند.

بعد از انتخاب موضوع، تمام محتوایی مربوط به این موضوع را گرداوری کنید و ضمن تدوین استراتژی لازم برای ارائه مطلب ترتیب بیان عناوین و محتوای مناسب را مشخص کنید.

پیش از برگزاری موضوع را با چند نفر در میان بگذارید و واکنش برخی از افراد جامعه هدف نسبت به محتوا را بسنجید به این ترتیب بهتر می‌توانید مطالب را انتخاب و به مخاطب منتقل کنید.

در طول سال وبینارهای مختلفی برگزار می‌شود، در این بین آن‌هایی که بهترین موضوعات را انتخاب کرده و بهترین محتوا را ارائه می‌کنند موفق‌تر از سایرین هستند.

وبینار مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

وبینار مارکتینگ

با شکل گیری وبینار و رشد و توسعه آن پدید تازه‌ای در دنیای بازاریابی شکل گرفت که به وبینار مارکتینگ مشهور شده. بازاریابی در سمینارهای آنلاین وبینار مارکتینگ نامیده می‌شود. کسب‌وکارها از فرصت وبینارها استفاده می‌کنند تا با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنند و به عنوان یک ابزار دیجیتال مارکتینگ بستر مناسبی را برای تعامل دو سویه با مخاطبان فراهم می‌کند. شرکت کننده‌های وبینار از ارتباط دو طرفه لذت می‌رند و از مسئولیت پذیری برگزار کننده احساس خوبی پیدا می‌کنند. هزینه برگزاری یک وبینار با رویدادهای سنتی قابل مقایسه نیست اما می‌تواند نتایج بیشتری برای کسب‌وکارها داشته باشد.

نفوذ این ابزار دیجیتال مارکتینگ از سایر ابزارها بیشتر است و کیفیت بالای ارتباط آنلاین این امکان را فراهم می‌آورد تا کسب‌وکارها مشتریانی از سراسر کشور و حتی بازارهای بین المللی به دست آورند. اگر متخصصان و افراد مطرح حوزه کاری شما در مورد مزایای خدماتتان صحبت کنند و مهر تایید بر روی آن بزنند، سرعت رشد فروش افزایش چشم‌گیری را تجربه می‌کند.

در یک وبینار می‌توانید شیوه استفاده محصولات خودتان را به دیگران آموزش دهید، معرفی محصولات و خدمات در وبینار یکی از راهکارهای بازاریابی درون گرا به حساب می‌آید که بدون تبلیغ مستقیم، مخاطب را در جریان مزیت‌های رقابتی محصولات کسب‌وکارها قرار می‌دهد.

وبینار قادر است قدرت برندها را افزایش دهد، هر چه برندها قوی‌تر شوند ارزش خدمات و محصولات آن‌ها هم بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: وبینار مارکتینگ چیست؟

تله کنفرانس، ویدئو کنفرانس و وبینار چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

گاهی مفاهیم مشابه با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شود و این امر سبب شناخت نادرست ما از پدیده‌های مختلف می‌شود. بسیاری از مردم مفهوم تله کنفرانس، ویدئو کنفرانس و وبینار را اشتباه می‌گیرند.

 

تله کنفرانس

«تله کنفرانس» یا «مجمع آنلاین» به وبینار بسیار شبیه است با این تفاوت که تنها به صورت صوتی برگزار می‌شود و امکان ارتباط تصویری، به اشتراک گذاشتن اسلایدها و چت آنلاین را ندارد. تله کنفرانس (Teleconference) در حقیقت تماس تلفنی است که دریک زمان مشخص به صورت زنده انجام می‌شود و امکان ارتباط صوتی بین چندین نفر که در مکان‌های مختلفی حضور دارند را فراهم کی‌کند. این رویداد معمولا به صورت اینترنتی یا تلفنی برگزار می‌شود.

 

ویدئو کنفرانس

ویدئو کنفرانس (Video Conferencing) امکان ارتباط تصویری زنده بین چندین نفر را  در سراسر جهان فراهم می‌کند. کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند بدون نیاز به صرف هزینه‌های سفر و جابه‌جایی بین کارکنان دفاتر خود در شهرهای مختلف ارتباط برقرار کنند. برگزاری جلسه‌های عمومی منظم، افتتاح پروژه‌ها از راه دور، مذاکره‌ و مصاحبه‌های کاری از طریق ویدئو کنفرانس امکان پذیر است. برگزاری ویدئوکنفرانس نیازمند زیرساخت‌های گران و سخت افزارهایی است که استفاده آن را برای عموم مردم و مخاطبان شرکت‌ها مقرون به صرفه نمی‌کند. وبینار به این ابزار نیاز ندارد و این امکان را فراهم می‌کند که افراد سراسر جهان با کمک اینترنت و کامپیوتر خانگی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در یک رویداد مشترک شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: ویدیو کنفرانس چیست؟

فرق وبینار و لایو اینستاگرام چیست و کدام بهتر است؟

هر وقت از برگزاری وبینار صحبت می‌کنیم افراد به صورت ناخودآگاه آن را با لایو اینستاگرام مقایسه می‌کنند. وبینار از طریق video communication برگزار می‌شود و برای برگزاری آن لازم است از سامانه‌های برگزاری وبینار استفاده شود. به این ترتیب که افراد در سایت‌های برگزاری وبینار ثبت نام می‌کنند و از خدمات سامانه آن‌ها برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده می‌کنند.

وبینارها امکانات لازم برای یادگیری از راه دور را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند و به همین دلیل با استقبال خوب کاربران مواجه شده‌اند. برگزار کننده‌های وبینار جامعه هدف خود را مشخص می‌کنند و در رسانه‌های مرتبط و تخصصی از افراد برای شرکت در کنفرانس خود دعوت می‌کنند. وبینار را می‌توان به صورت پولی برگزار کرد و هزینه‌های شرکت در آن را از داوطبان دریافت کرد.

لایو اینستاگرام در بستر این شبکه شبکه اجتماعی برگزار می‌شود و چون تخصصی برای برگزاری رویداد طراحی و پیاده سازی نشده با محدودیت‌هایی رو‌به‌رو است. اگر قصد دارید یک رویداد پولی برگزار کنید، اینستاگرام راهکارهای لازم را در اختیار شما قرار نمی‌دهد.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی گسترده است که مخاطبان با اهداف مختلفی از آن استفاده می‌کنند به همین دلیل دستیابی به جامعه هدف در این شبکه اجتماعی دشوارتر است.

لایوهای اینستاگرامی برای تبادل اندیشه، صحبت در مورد موضوع‌های تخصصی و بیان اهداف سازمانی مناسب است اما کارکرد وبینار را ندارد.

 

امکانات ایران برای برگزاری وبینار چطور است؟

برگزاری وبینار در ایران یک پدیده جدید است که با فراهم آمدن زیر ساخت‌های لازم مثل اینترنت پر سرعت مراحل رشد خود را طی می‌کند.

امکان استفاده از کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی متنوع به صورت غیر حضوری و با کیفیت بالا باعث شده مردم به وبینار علاقه‌مند شوند.

سامانه‌های برگزرای وبینار در ایران هنوز در مرحله رشد و توسعه هستند و از نظر امکانات در مقایسه با پلتفرم‌های خارجی محدودیت‌هایی دارند.

زیر ساخت‌های موجود شبکه ارتباطی هم باید بیشتر رشد کنند تا بتوانند یک وبینار تخصصی را به بهترین نحو پوشش دهند. خوشبختانه در سال‌های اخیر وبینارهای خوبی در کشور برگزار شده و بسیاری از مخاطبان از برگزاری آنلاین رویدادها استقبال می‌کنند.

 

هزینه برگزاری وبینار چقدر است؟

هزینه پذیرایی، اجاره محل برگزاری سمینار، محل اقامت مدعوین مهمان، رفت و آمد به محل برگزاری سمینار با تجربه برگزاری اولین وبینار به صفر می‌رسد. پلتفرم‌های تخصصی برگزاری وبینار تمامی ابزارهای بازاریابی دیجیتال مثل ارسال ایمیل و پیامک برای مخاطبان، و برنامه نویسی طراحی لندینگ پیج تخصصی، ایجاد لید و ارتباط با جامعه هدف را دراختیار شما قرار می‌دهند به این ترتیب هزینه‌های این بخش هم به مقدار بسیاری کاسته می‌شود. به جرات می‌توان تا ۸۰% هزینه‌های برگزاری یک سمینار را کاهش داد،  فقط هنگام برگزاری یک وبینار پولی لازم است هزینه استفاده از سامانه برگزاری را بدهید.

به این ترتیب هزینه برگزاری وبینار به میزان قابل توجهی پایین می‌آید و می‌توانید تنها هزینه انتقال تجربه و دانش خود به مخاطب را دریافت کنید. فقط باید طبق جدول هزینه‌ای تعریف شده سامانه هزینه برگزاری و مارکتینگ را پرداخت کنید. هر سامانه روش‌های دریافت هزینه ویژه خودش را دارد و پکیج‌های مختلفی را تعریف کرده که بسته به نیاز خود می‌توانید از آن استفاده کنید.

وبینارهای رایگان چطور و با چه هدفی برگزار می‌شوند؟

کسب‌وکارها معمولا برای جمع آوری لید و دسترسی راحت به جامعه مخاطبان خود از وبینار رایگان استفاده می‌کنند. به این ترتیب به مشتری‌های خود اعلام می‌کنند برای آن‌ها احترام قائل هستند و اعتبار برند را نزد آن‌ها افزایش می‌دهند و در عین حال خود را به عنوان یک متخصص حوزه کاری که حرف‌هایی برای گفتن دارد معرفی می‌کنند.

وبینار رایگان یک ابزار بازاریابی عالی برای افزایش فروش است که ضمن اعتماد سازی می‌تواند مخاطب را به مشتری تبدیل کند. برخی از اهدافی که برگزار کننده‌های وبینار رایگان دنبال می‌کنند عبارت است از:

  • معرفی و فروش محصولات و خدمات
  • برند سازی و جلب اعتماد مشتری
  • بررسی واکنش مخاطبان و شناخت بهتر بازار
  • شکل دهی روابط تجاری جدید
  • تهیه لیست مشتریان باالقوه
  • به دست آوردن اقتدار و معرفی خود به عنوان یک متخصص کاربلد
  • آموزش شیوه استفاده محصولات
  • جریان سازی و هدایت بازار

چگونه از وبینار درآمدزایی داشته باشیم؟

دانش و آگاهی یک منبع خوب کسب در آمد است، چراکه  این روزها همه به دنبال افزایش آگاهی خود هستند و حاضراند برای کسب دانستنی‌های ارزشمند هزینه کنند. برگزاری وبینار یک ابزار خوب برای افراد متخصص و با مهارت است که ضمن به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود بدون صرف زمان و هزینه زیاد کسب در آمد کنند. به روش‌های مختلفی می‌توان از طریق برگزاری وبینار کسب در آمد کرد، به غیر از روش‌های غیر مستقیم کسب در آمد که به افزایش اعتبار و جایگاه شما کمک می‌کند، برگزاری یک وبینار به شکل کاملا مستقیم هم می‌تواند در آمدزایی داشته باشد.

شما از طریق برگزاری وبینار و فروش بلیت شرکت در این رویداد آنلاین می‌توانید کسب درآمد کنید، بعد از برگزاری یک وبینار می‌توانید ویدیوهای آن را بفروشید و از یک وبینار چند بار کسب درآمد کنید و در نهایت با کمک سامانه‌های برگزاری وبینار یک دوره آموزش آنلاین برگزار کنید و از شرکت کنندگان دوره هزینه برگزاری کلاس را دریافت کنید.

کسب درآمد خوب از طریق وبینار بستگی مستقیم به مهارت تخصصی و توانایی ارائه مطلوب دانسته‌های شما دارد، به این معنی که اگر بهترین ارائه را داشته باشید اما محتوای شما چیزی به دانش شرکت کننده‌ها اضافه نکند، یا اینکه با وجود دانش بالا نتوانید آن را به خوبی انتقال دهید، نمی‌توانید انتظار کسب درآمد مطلوبی داشته باشید. افرادی که روی ارتقای مهارت و دانش خود تمرکز می‌کنند و اصول یک ارائه خوب را می‌آموزند، می‌توانند درآمدهای خوبی از این طریق کسب کنند.

 

ویدومیت چه امکاناتی برای برگزاری وبینار در اختیار شما قرار می‌دهد؟

امکانات فنی ویدومیت به شما این توانایی را می‌دهد که برای هر تعدادی از افراد که تمایل داشته باشید وبینار برگزار کنید، بدون اینکه کمترین خللی در روند برگزاری وبینار ایجاد شود. در این پلتفرم شما با همکاری مجری‌های دیگر می‌توانید وبینار برگزار کنید و  درآمد خود را افزایش دهید.

ویدومیت علاوه بر ابزارهای متداول برگزاری وبینار، نگاهی جهانی به برگزاری رویدادهای آنلاین دارد و به همین دلیل ابزارهای مارکتینگی ویژه‌ای را در اختیار برگزار کنندگان قرار می‌دهد.

ویدومیت تنها یک سامانه برگزاری وبینار نیست، بلکه همراه مطمئنی برای برگزاری رویدادهای آنلاین شما است که برای تمام مسیر آماده سازی، ارائه، فروش و برگزاری یک وبینار برنامه ریزی هدفمندی انجام داده است. با ویدومیت خیال شما از کیفیت برگزاری رویداد و فروش راحت است و فقط کافی است روی محتوای وبینار خودتان تمرکز کنید.

وبینار یک راهکار تازه برای معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های مختلف است و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که با برگزاری کنفرانس آنلاین ضمن معرفی خدمات خود را بهتر به مخاطبان بشناسانند. اگر تا امروز در وبیناری شرکت کرده‌اید یا تجربه برگزاری وبینار را دارید خوشحال می‌شویم تجربیات خودتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.


از این مطلب خوشتان آمد؟ به آن چه امتیازی می‌دهید؟ 1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (۱ votes, average: ۵,۰۰ out of 5)
Loading...

1 نظر
  1. […] حتما بخوانید: وبینار چیست؟ […]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.