ویدومیت
ویدومیت پلتفرمی برای ارتباط ویدویی آسان است. شما با ویدومیت می‌توانید به راحتی وبینار، دوره‌های آنلاین و وب کنفرانس برگزار کنید.

چگونه برگزاری وبینار به برندینگ شما کمک می کند؟

0

یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیران کسب‌وکارها، افزایش تعداد مخاطبان خود برای فروش بیشتر است.  برای اینکار ابزارهای مختلفی مثل راه اندازی سایت، برگزاری کمپین، ارسال ایمیل و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. هر کدام از این ابزارها زمان و کاربرد خاص خود را دارند. یکی از جدیدترین این ابزارها که بازخورد بسیاری دارد، برگزاری وبینار است. کنفرانس آنلاین به شیوه‌های گوناگون می‌تواند به رونق کسب‌وکار شما کمک کند که یکی از مهمترین آن‌ها برندینگ است. در این مطلب ویدومیت بررسی می‌کنیم که چگونه وبینار به برندینگ بهتر کسب‌وکارها کمک می‌کند، همراه ما باشید. اگر می‌خواهید همه چیز را در مورد وبینار بدانید مطلب وبینار چیست را هم مطالعه کنید.

 

برندینگ چیست و به چه کار می‌آید؟

کلیه راهکارهایی که به آگاهی از  برند و تقویت جایگاه برند در ذهن مخاطب منجر می‌شود، برندینگ نامیده می‌شود. اگر برند سازی به شیوه درست انجام شود، می‌تواند به افزایش سهم بازار و رسیدن به رتبه برتر کسب‌وکار شما در میان رقبا کمک کند.

اهمیت این کار تا جایی است که کسب‌وکارها مشاور برندینگ و متخصص برند سازی استخدام می‌کنند. برند سازی انتظارات مشتریان شما را مدیریت می‌کند و هویت کسب‌وکار را به شکل دلخواه در ذهن مخاطب شکل می‌دهد. ارزش برند به مقدار زیادی به این امر بستگی مستقیم دارد.

قیمت دو محصول مشابه تولیدی که یکی برند سازی درستی داشته و دیگری خیر، قابل مقایسه نیست، چراکه ارزش برند روی قیمت محصولات تاثیر مستقیم دارد.

برگزاری وبینار اگر اصولی و با برنامه باشد، می‌تواند به برندینگ کسب‌وکارها کمک کند، طی سال‌های اخیر این کارکرد وبینار برای بسیاری از مدیران آشکار شده و به همین دلیل سعی می‌کنند از طریق برگزاری وبینارهای تخصصی و باکیفیت نقش پررنگ‌تری در بازار به دست آورند.

اگر دوست دارید یک وبینار موفق برای کسب‌وکار خود برگزار کنید توصیه می‌کنیم مطلب  چگونه وبینار برگزار کنیم را مطالعه کنید.

 

برندینگ چطور به کسب درآمد کمک می‌کند؟

برندینگ وجه تمایز شما از سایر کسب‌وکارها را مشخص می‌کند و افزایش ارزش کسب‌وکار شما را به دنبال دارد. برندینگ انگیزه قوی در مشتری ایجاد می‌کند که با توجه به  اعتماد و اعتبار عمومی برند از شما خرید خواهند کرد. مشتری حاضر است برای کالا و خدمات باکیفیت هزینه بیشتری پرداخت کند. اگر شما جایگاه مناسبی در ذهن او ایجاد کنید قطعا با کمال میل حاضر است هزینه برخورداری از خدمات و محصولات شما را پرداخت کند.

این تنها بخشی از مزایای برندسازی است، در کنار آن کارکنان با افتخار و رضایت کامل برای برندهای معتبر کار می‌کنند و این ارزش بالایی است که در دراز مدت می‌تواند به جذب بهترین متخصص‌ها و ارتقای کیفیت خدمات و فروش بیشتر منجر شود که به معنی افزایش درآمد است.

کارکنان راضی و خشنود خود یک سرمایه مهم برای هر سازمانی هستند که اعتبار شما را چند برابر می‌کنند. رضایت کارکنان به معنی بهره‌وری بیشتر است و به این ترتیب شما قادر خواهید بود از منابع و امکانات خود نهایت بهره را ببرید و بهترین خدمات را ارائه کنید.

وبینار از چه طریقی به برند سازی کمک می‌کند؟

اگر موضوع مناسب و جذابی را برای وبینار خود انتخاب کنید و محتوای ارزشمند و قابل توجهی را به مخاطبان خود عرضه کنید، قطعا وبینار می‌تواند جایگاه شما را در بین مخاطبان ارتقا دهد. وبینارهای تخصصی مکانی است که در آن متخصصان حوزه‌های مختلف گرد یکدیگر جمع می‌شوند و به تبادل نظارت خود می‌پردازند. شما به عنوان برگزار کننده نقش تخصصی خود را در بین مخاطبان تعریف می‌کنید و به عنوان یک کارشناس متخصص در ذهن مخاطبان نقش می‌بندید. طبیعی است هنگامی که قصد خرید یا استفاده از محصولات تولیدی شما را داشته باشند، قبل از هر برند دیگری به یاد شما که اطلاعات بسیاری در اختیارشان گذاشتید خواهند افتاد.

این دقیقا برند سازی است که البته از طریق برگزاری وبینار با کمترین هزینه و بیشترین بازخورد قابل اجرا است. بسیاری از مدیران تصور می‌کنند برای برندیگ باید هزینه‌های میلیاردی خرج کنند و کمپین‌های تبلیغاتی بسیار گران برگزار کنند اما حقیقت این است که با تارگت کردن جامعه هدف و برگزاری وبینارهای تخصصی می‌توانید به نتایج شگفتی دست پیدا کنید که گاهی از تبلیغات اثرگذاری بیشتری دارند.

برندسازی یک فرآیند پیچیده است که نیازمند صبر و خلاقیت است، اگر می‌خواهید در این مسیر موفق شوید باید از تمامی امکانات موجود استفاده کنید. وبینار ابزاری کاربردی است که در این مسیر می‌تواند بسیار راهگشا باشد به شرط اینکه آن را به خوبی بشناسید و نهایت استفاده را از برگزاری وبینار ببرید.

شما حتی می‌توانید یک وبینار تخصصی برای معرفی شیوه‌های استفاده از محصولات خود برگزار کنید تا مشتری احساس کند برای او اهمیت قائل هستید و با شرکت در وبینار بتواند تمامی سوالات خود را مطرح کند. برگزاری چنین رویدادهایی تاثیر بسیار زیادی در جلب اعتماد مشتری و تبدیل شدن او به یک مشتری وفادار دارد.

 

چطور با امکانات موجود کسب‌وکارتان وبینار برگزار کنید؟

برای برگزاری وبینار دو راهکار وجود دارد، قبل از معرفی این راهکارها لازم است به شما یادآوری کنیم که وبینار به هیچ عنوان نباید حالت تبلیغاتی داشته باشد و شرکت کننده احساس کند، شما از طریق تبلیغات تصمیم دارید او را به خرید کالا و خدمات خود ترغیب کنید.

راهکار نخست برگزاری وبینار این است که رویدادهای آنلاینی با موضوعات تخصصی برگزار کنید و از متخصص‌های طراز اول کسب‌وکارتان که در آن حوزه مشغول فعالیت هستند دعوت کنید به عنوان متخصص در وبینارهای شما شرکت کنند. برای شرکت کنندگان جذاب خواهد بود در وبینارهایی که شما متولی برگزار آن هستید حضور پیدا کنند و قطعا نام شما به عنوان یک کسب‌وکار حرفه‌ای که قادر است متخصصان را زیر یک سقف جمع کند در ذهن آن‌ها شکل خواهد گرفت.

راهکار دوم هم این است که از برخی کارکنان کسب‌وکارتان که تخصص‌های مختلفی دارند برای برگزاری وبینار استفاده کنید و آموزش‌های لازم را به آن‌ها بدهید. در گام نخست باید تخصص‌ها و مهارت‌های کارکنان خود را دسته بندی کنید و آن‌هایی که جذاب هستند و آموزش آن‌ها مخاطبان زیادی دارد را انتخاب کنید.

سعی کنید اصول اولیه آموزش و ارائه مطلب را به آن‌ها آموزش دهید و از آن‌ها بخواهید یک طرح کلی به همراه موضوعاتی که قادر به ارائه آن هستند آماده کنند.

یک جدول مناسب طراحی کنید و بر طبق آن وبینارهای مختلفی برگزار کنید. از اصول بازاریابی غافل نشوید و سعی کنید از طریق ارسال پیامک، ایمیل و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی افراد را به شرکت در این وبینارها تشویق کنید.

فراموش نکنید برند شما باید به عنوان اسپانسر برگزاری وبینار حضوری پررنگ داشته باشد و شرکت کنندگان متوجه این موضوع شوند که این شما هستید که دارید این آموزش را در اختیارشان می‌گذارید.

ویدومیت چه امکاناتی را برای برگزاری وبینار در اختیار شما می‌گذارد؟

ویدومیت یک پلتفرم تخصصی برگزاری وبینار است که هر آنچه برای برگزاری یک وبینار تخصصی لازم دارید را زیر یک سقف برای شما گردآوری کرده است. ویدومیت از بازاریابی هم غافل نشده و برنامه ویژه‌ای برای افزایش شرکت کنندگان وبینارهای شما دارد. امکان ارسال پیامک و ایمیل برای شما فراهم شده تا بتوانید با شرکت کنندگان وبینار خود یک رابطه طولانی مدت برقرار کنید.

اگر قصد برگزاری وبینار را دارید و نمی‌دانید چکار باید بکنید توصیه می‌کنیم مطلب وبینار مارکتینگ چیست را مطالعه کنید تا دید بهتری نسبت به موضوع پیداکنید. از طریق عضویت در سایت ویدومیت می‌توانید با ویژگی‌های این سامانه آشنا شوید و اولین وبینار رایگان خود را به راحتی برگزار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.