ویدومیت
ویدومیت پلتفرمی برای ارتباط ویدویی آسان است. شما با ویدومیت می‌توانید به راحتی وبینار، دوره‌های آنلاین و وب کنفرانس برگزار کنید.

آموزش ادوبی کانکت؛ چگونه ادوبی کانکت را نصب و استفاده کنیم؟

0

ادوبی کانکت یک نرم افزار Web Based است که پس از نصب روی سرور به کاربران اجازه می‌دهد، جلسه یا کلاس آنلاین برگزار کنند. نرم افزارهای تحت وب از مدرن‌ترین نرم افزارهای حال حاضر جهان هستند که روی کامپیوتر کلاینت نصب می‌شوند و کاربر می‌تواند browser خود از آن به راحتی استفاده کند. Adobe Connect هر چیزی که برای برگزاری جلسات آنلاین نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مطلب به آموزش ادوبی کانکت می‌پردازیم تا هم به عنوان یک دانشجو و هم به عنوان یک استاد بتوانید از آن استفاده کنید و ضمن مشاهده دوره‌های مختلف، دوره‌ها یا جلسات خود را هم برگزار کنید.

 

معرفی ادوبی کانکت به زبان ساده

ادوبی کانکت یک نرم افزار پیشرفته برای برگزاری وبینار، به اشتراک گذاشتن دسکتاپ و جلسات آنلاین است. برای شناخت بهتر این نرم افزار می‌توانید مطلب ادوبی کانکت چیست را مطالعه کنید تا به صورت جامع با آن آشنا شوید. برای اینکه بتوانید از این نرم افزار استفاده کنید باید امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز را فراهم کنید.

 

سخت افزارهای مورد نیاز:

  • اینترنت پر سرعت (شرکت کنندگان با اینترنت معمول خانگی هم می‌توانند جلسات را مشاهده کنند اما برگزار کنندگان رویداد باید اینترنت پر سرعت و با پهنای باند مناسب در اختیار داشته باشند.)
  • کامپیوتر، لپ تاپ یا تلفن همراه هوشمند
  • هدفون برای دریافت باکیفیت صدا
  • برگزار کنندگان به یک دوربین مناسب و میکروفن قوی هم نیاز دارند

 

نرم افزار مورد نیاز:

شرکت کنندگان و برگزار کنندگانی که در جلسات و دوره‌های آنلاین شرکت می‌کنند، بدون نصب می‌توانند از طریق

Browser خود در جلسات شرکت کنند اما نصب نرم افزار و پلاگین‌های مورد نیاز به استفاده راحت‌تر از آن کمک می‌کند. بسته به نوع دیوایسی که استفاده می‌کنید به برخی از نرم افزارهای زیر نیاز پیدا می‌کنید:

  • دانلود نرم افزار Adobe Connect مخصوص ویندوز، مکینتاش، اندروید یا ios
  • دانلود پلاگین‌های کمکی برای مرورگرها
  • دانلود فلش پلیر برای کروم، فایر فاکس یا سافاری
  • دانلود نرم افزارهای مناسب برای رفع مشکل تایپ فارسی

 

امکانات ادوبی کانکت برای کاربران

استفاده از ادوبی کانکت کار چندان پیچیده‌ای نیست و طراحی آن به نحوی است که افراد به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. یکی از دلایل محبوبیت و شهرت آن همین رابط کاربری ساده آن است.

شما هر چیزی که برای برگزاری وبینار، جلسات و آموزش از راه دور لازم داشته باشید در این نرم افزار تخصصی خواهید یافت. امنیت آن بسیار مطلوب است و کاربران می‌توانند با اطمینان از آن استفاده کنند.

اگر تنظیمات مرورگر خود را به خوبی انجام دهید هم دانش آموزان و هم دانشجویان به راحتی و بدون نیاز به نصب نرم افزار خاصی می‌توانند وارد محیط کلاس شوند.

این امکان در این نرم افزار در نظر گرفته شده که برای کاربران سطح دسترسی‌های مختلفی تعریف شود و ضمن برگزاری آزمون به دانشجویان اجازه داد در صورت قبولی آزمون، وارد جلسات پیشرفته کلاس شوند.

API و افزونه‌های مورد نیاز هم فراهم آمده تا بتوانید دوره‌های آنلاین را در وب سایت خود به کاربران ارائه کنید. شما یک نام کاربری و رمز عبور تعریف می‌کنید و کاربرانی که به آن‌ها مجوز می‌دهید، می‌توانند در جلسات یا کلاس‌ها شرکت کنند. همچنین امکان نمایش عمومی دوره‌ها هم برای کاربران در نظر گرفته شده است.

امکاناتی مثل به اشتراک گذاشتن صفحه دستکاپ، استفاده از تخته سیاه، ضبط جلسات، برگزاری نظر سنجی و چت آنلاین هم در این نرم افزار وجود دارد.

 

نحوه نصب نرم افزار ادوبی کانکت

نصب فلش پلیر برای مرورگر کروم

اگر از مرورگر کروم استفاده می‌کنید قبل از هر کاری لازم است یکی از نسخه‌های جدید نرم افزار Adobe Flash Player را دانلود و نصب کنید. این نرم افزار یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای مجموعه Adobe است که به راحتی در دسترس شما قرار می‌گیرد مراحل کار به این ترتیب است:

  1. فولدر مربوطه را باز کنید

  1. فایل را اجرا کنید

  1. نرم افزار را«install» و نصب کنید

فعال کردن فلش پیلر در گوگل کروم

  1. مرورگر کروم خود را باز کنید و روی گزینه سه نقطه یا فلشی که در عکس با مربع قرمز مشخص شده کلیک کنید.

۲. وارد بخش «setting » شوید

۳. روی بخش « and security Privacy » کلیک کنید.

  1. از بخش «Setting» گزینه « flash » را انتخاب کنید و گزینه « First Ask »را فعال کنید.

ورود دانشجویان به کلاس آنلاین

بعد از نصب نرم افزار و فعال کردن آن تنها کافی است وارد سایت شده یا لینک جلسه را که در اختیار شما قرار گرفته، وارد نرم افزار کنید تا بتوانید جلسه مورد نظر را مشاهده کند.

برای وارد کردن لینک جلسه ۲ روش وجود دارد:

  1. آدرس مورد نظر را در یک صفحه مرورگر باز کنید، در این زمان از شما سوال می‌کند که آیا جلسه در نرم افزار باز شود و پس از تایید نرم افزار را مشاهده می‌کنید.
  2. نرم افزار را باز کنید در صفحه اصلی کادر مربوط به آدرس را باز کنید و لینک خود را وارد کنید.

قبل از ورود معمولا از شما خواسته می‌شود نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا هویت شما تایید شود.

وقتی وارد صفحه زیر شدید به این معنی است که مراحل را به درستی طی کرده‌اید و به زودی می‌توانید صفحه اصلی کلاس را مشاهده کنید.

ساخت جلسه تازه در نرم افزار ادوبی کانکت

در تصویر زیر محیط کلی نرم افزار برای ساخت جلسه را می‌بینید، تب Meetings را انتخاب کنید. دو گزینه shared Meetings   و user Meetings  را مشاهده می‌کنید.

با انتخاب گزینه shared Meetings   دو انتخاب دارید، فولدر تازه‌ای ایجاد کنید یا از فولدرهای موجود یکی را انتخاب کنید.

گزینه New Meeting را انتخاب کنید و جلسه جدید را ایجاد کنید.

به این ترتیب وارد صفحه جدیدی می‌شوید که باید قسمت‌های مختلف آن را تکمیل کنید، نام کلاس را وارد کند. آدرس url  اختصاصی را مشخص کنید، توضیح مربوط به کلاس را تکمیل کنید. در کادر بعدی می‌توانید زمان جلسه را مشخص کنید. البته مدیران جلسه برای ورود به میتینگ محدودیتی ندارند. حالا نوبت تعیین سحط دسترسی کاربران است. به وسیله یک تیک می‌توانید مجوز ورود اشخاصی که عضو هستند را بدهید و هم می‌توانید به اعضا و کلیه علاقه‌مندان اجازه شرکت در جلسه را بدهید. برای اینکه بتوانید جلسه را ثبت کنید باید قسمت‌های ستاره‌دار را تکمیل کنید.

در این بخش می‌توانید برای شرکت کنندگان ایمیل دعوت ارسال کنید، شما می‌توانید کاربران را تعریف کنید، تعیین کنید که ایمیل را دریافت کنند یا نه و در مرحله بعد موضوع ایمیل را مشخص کنید. متن ایمیل از قبل طراحی شده که می‌توانید از آن استفاده کنید یا متن دلخواه خود را در کادر مربوطه درج کنید. اگر دکمه تایید را بزنید ایمیل ارسال خواهد شد. از قالب‌های پیش فرض موجود هم می‌توانید استفاده کنید، در صورت تایید دعوت نامه با آن قالب ارسال می‌شود، فقط کافی است گزینه Finish را تایید کنید.

محیط کلاس آنلاین

محیط کلاس و جلسه آنلاین قابل تنظیم است و به همین دلیل شما ممکن است گزینه‌های مختلفی را مشاهده کنید. در اینجا به برخی از گزینه‌های پرکاربرد که در بیشتر جلسات دیده می‌شود اشاره می‌کنیم.

 

شرکت کنندگان  (Attendees)

در این بخش می‌توانید افرادی‌که در حال حاضر آنلاین هستند و در جلسه حضور دارند را مشاهده کنید. همچنین مدرسان، مدیران، کارشناسان و اداره کنندگان جلسه قابل مشاهده و تشخیص هستند.

 

 گفتگوی متنی (Chat)

در این کادر امکان چت با سایر شرکت کنندگان و مطرح کردن پرسش‌ها وجود دارد. معمولا در طول جلسه مدرس و ارائه دهنده زمانی را برای مطرح کردن پرسش‌ها در نظر می‌گیرد و به مباحثی که در این کادر مطرح شده پاسخ می‌دهند.

 

فضای اصلی (Share)

در این فضا می‌توان ویدیوها، اشتراک گذاری دسکتاپ و پاورپوینت‌های جلسه را به راحتی مشاهده کرد.

 

چیدمان محیط کلی نرم افزار Menu))

در این منو می‌توانید چیدمان کلی صفحه را به دلخواه تغییر دهید. امکان دسترسی به تمام این امکانات برای کاربر در نظر گرفته شده است.

 

فایل ها (Files)

فایل‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شود در این بخش قابل مشاهده است، در صورتی این فایل‌ها قابل دانلود است که مدیر و مدرس اجازه آن را صادر کرده باشند.

 

ادوبی کانکت موبایل

این نرم افزار، اپلیکیشن اندروید و ios هم دارد که از طریق آن می‌توان جلسات و کلاس‌ها را بر روی گوشی تلفن همراه هوشمند مشاهده کرد. در اینجا نحوه نصب و استفاده آن را شرح داده‌ایم.

وارد پلی استور تلفن همراه خود که در تصویر با کادر قرمز مشخص شده، شوید و عبارت Adobe Connect را سرچ کنید.

نرم افزار را نصب کرده و از آن به بعد آیکون آن روی دسکتاپ موبایل شما قابل ملاحظه خواهد بود. برای نصب نسخه ios  هم دقیقا باید همین مراحل را در اپ استور طی کنید.

در مرحله بعد آدرس جلسه مورد نظر را در کادر مربوطه وارد می‌کنید و پس از تایپ نام کاربری و رمز عبور خود می‌توانید به جلسه‌ها دسترسی داشته باشید.

 

خدمات ویدومیت برای برگزاری وبینار

ویدومیت یک پلتفرم تخصصی برگزاری وبینار و دوره‌های آموزشی آنلاین است که تمامی امکانات ادوبی کانکت را به زبان فارسی و بدون نیاز به نصب هر گونه نرم افزاری در اختیار شما قرار داده است.

این سامانه به شما این امکان را می‌دهد که برای دوره‌های خود بازاریابی کنید و برای اعضای لیست خود پیامک و ایمیل بفرستید. ویدومیت شرایطی را فراهم آورده تا بتوانید از طریق برگزاری وبینارهای پولی یک دوره را چندین بار به فروش برسانید و از این طریق یک منبع کسب درآمد مستمر داشته باشید.

رابط کاربری ویدومیت بسیار ساده و مناسب کاربر ایرانی طراحی شده و شما به کمک آن می‌توانید بدون محدودیت خاصی با تعداد زیادی کاربر ارتباط برقرار کنید.

همین الان در ویدومیت ثبت نام کرده و نخستین وبینار رایگان خود را برگزار کنید تا ضمن دستیابی به بازارهای جدید و ارتباط با جامعه هدف در سراسر کشور به منابع درآمد جدید دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.